FÖRELÄSNING
Det lönsamma varumärket
– Företagets viktigaste och mest värdefulla tillgång
Vi lever i en tid då konkurrensen av en ökad globalisering, digitalisering och sviterna av Corona ställer allt större krav på oss för att driva företagsutvecklingen framåt och uppåt. Varumärkesfrågan har aldrig varit viktigare och mer avgörande än vad den är idag när världen blir allt mindre och konkurrensen allt påtagligare med fler nya aktörer som brer ut sig på flera plan.
Föreställningarna om varumärket som ett relativt tids- och kostnadskrävande arbete utgör mer regel än undantag. Det bidrar till att många inte ser det som en investering, utan mer som ett ekonomiskt risktagande. Kortsiktigt tänkt kan det anses vara ett enklare val att inte prioritera det egna varumärket. Ett ställningstagande som kan få negativa konsekvenser och påverka utvecklingsarbetet för hela företaget.
Forskningsrön och studier visar på att allt fler framgångsrika företag som är attraktiva, konkurrenskraftiga och lönsamma prioriterar sitt varumärke. De har tagit kontroll över de delar som gör konkret skillnad genom att tillföra värden såväl internt i den egna organisationen som externt i relation till de prioriterade målgrupperna. De har skapat upparbetade metoder som säkerställer en mer långsiktig, hållbar och framgångsrik företagsutveckling.
Genom föreläsningen Det lönsamma varumärket – Företags viktigaste och mest värdefulla tillgång, får du en ökad förståelse för vad som gör ett varumärke framgångsrikt, vilka beståndsdelar det består av, hur det särskiljer sig från mängden av alla andra.
Steven Kautzky Andersson kommer även dela med sig hur man sätter grunderna till en vederhäftig affärs- och varumärkesstrategi.