Självinsikt kopplat till mål.
Maurice Jenkens delar med sig av tekniker, metoder och övningar för att bokstavligen skriva din egen instruktionsbok till självledarskapet. Han har många års erfarenhet att utveckla, utbilda och stötta säljare - där man hela tiden måste fokusera på sin personliga effektivitet.
Fokus under vår träff kommer vara:
Självinsikt kopplad till mål.
Hur ser min dag ut?
Vad har jag uppnått när dagen är över?
Vart ska mitt fokus ligga?
Hur definierar jag ”succé” för mig själv?
Några övningar vi kommer att gå igenom:
- Morgonritual och kvällsritual, varför och hur?
- Tacksamhetsövningar
- Rensa alla negativa tankar och ”off-setta” dessa med positiva egenskaper
- Hur bibehåller jag ett positivt och optimistiskt mindset som säljare när jag inte alltid når mina mål eller förväntningar?
- Praktiska steg, mentala verktyg, egna erfarenheter och bjuda in till att hitta sin egen version av ”meditativt skrivande”
Sammanfattat:
Vad ska jag göra idag - som är i enlighet med vad jag riktigt vill eller måste göra?
Maurice Jenkens
Maurice Jenkens hjälper sina kunder med att optimera deras säljorganisationer, både på den organisatoriska och på den mänskliga nivån. Han tar gärna ett helhetsgrepp.
Han hjälper sina kunder i 5 nyckelområden: (1) Management och struktur, (2) ledarskap och kultur, (3) rekrytering och screening, (4) coachning och (5) träning.
Han har bland annat jobbad med Klarna, Zmarta, Tele2 och SharpCloud i England.
Maurice tränar, utbildar och coachar inom sälj och ledarskap och hjälper sina kunder med själv-ledarskap och personlig utveckling genom att hjälpa dem att eliminera blockers och självbegränsande övertygelser.
Han är diplomerad coach enligt ICF standard och certifierad tränare inom Sales Types: specifika psykologiska profiler av säljare och ledare.
Han är även certifierad NLP Practitioner. NLP står för Neuro-Linguistic Programming och går ut att ta bort hang-ups, rädslor och begränsade övertygelser hos människor och inom organisationen.
Han har även tagit fram en online säljkurs som heter “The Game of Sales – and how to play it”.