Säljstruktur är väldigt viktigt för att nå framgång inom försäljning det är helt klart.
Att ha en fungerande struktur med hjälp av CRM-system, högt tempo i kontakt med nya potentiella kunder, snabb återkoppling och effektiva avslut är ingredienser som är nödvändiga för att skapa ett resultat.
Hur snabba vi än blir på att lyfta luren, hur många möten vi än bokar och hur många offerter vi än får ut finns det något som ofta saknas hos riktigt drivna och duktiga säljare. Många säljare kan bli bättre på att lyssna, att lyssna efter det som kunden verkligen menar.
Vi på MPWR Performance Management vill bjuda på kunskap om hur du som säljare kan använda tekniker för att höra dina kunders och blivande kunders drivkraft samt motivation. I kundernas följdfrågor och invändningar finns mycket information om vad som behövs för att kunden ska köpa dig som säljare och din produkt/tjänst. Genom att plocka upp rätt detaljer och hitta rätt perspektiv som kunden kommunicerar utifrån kan du på ett skickligt sätt prata samma språk och hitta exakt rätt motivation för kunden du har framför dig.
Under föreläsningen kommer du att få med dig hur du:
- Lär dig lyssna efter vad som ligger bakom kundens invändningar och följdfrågor
- Kommunicerar utifrån samma perspektiv som kunden för att nå fram
- Når fram genom proaktiv skriftlig kommunikation.
Karin Åqvist är beteendevetare i grunden med en kandidat i psykologi. Hur människor beter sig och vad som är deras drivkraft är något som Karin jobbar med dagligen på MPWR Performance Management genom både workshops och framför allt i individuell coaching. Är det inte inom säljteknik är det i ledarskap eller service. ”För att göra sig förstådd behöver vi förstå!” är något som Karin jobbar efter i sina workshops, föreläsningar och i coachingpass.
- 08.00-08.10 Frukost serveras som medtages in till föreläsningen
- 08.10-08.45 Föreläsning
- 08.45-09.00 Frågor och mingel.
📍Örebro, Nikolaigatan 1 | ⏰ 08:00 - 09:00