Jobba statligt
JOSEFINE SJÖSTRÖM JÄRVINEN
Hur profilerar man en verksamhet som kräver Sveriges absolut skickligaste talanger - i en ständigt föränderlig omvärld med ett komplicerat parlamentariskt läge, den nya generationens krav på arbetsgivare och reglerna om skicklighet och förtjänst?
Med tio års erfarenhet av såväl myndighetsövergripande och verksamhetsnära kompetensförsörjningsarbete i Regeringskansliet med 4500 medarbetare, främst på Justitiedepartementet men också vid Statsrådsberedningen och Förvaltningsavdelningen delar Josefine med sig av framgångsfaktorerna och hur man förmår rätt personer att planera långsiktigt för en framtid i Regeringskansliet och skapa förutsättningar för rätt person på rätt plats vid varje given tidpunkt.
Nu har hon precis tillträtt rollen som HR BP och medlemsföreträdare hos Arbetsgivarverket, arbetsgivarorganisationen för statliga arbetsgivare och en förvaltningsmyndighet med ca 70 anställda. Medlemmar är cirka 250 myndigheter, affärsverk och andra arbetsgivare med anknytning till det statliga området.
Tillsammans med medlemmarna utvecklar och samordnar Arbetsgivarverket den statliga arbetsgivarpolitiken och tecknar kollektivavtal för cirka 270 000 anställda.
Välkommen att inspireras!